fredag 10. juni 2011

Nesten over, og nesten hjemme

Den siste perioden har igrunn ikke vært så veldig spennende, iallfall ikke når det gjelder videre-fortelling. De første dagene etter at jeg kom hjem fra Bali hadde Magnus to oppgaver som han måtte levere inn, så for hans del ble det mye jobbing med de mens jeg egentlig bare slappa av.

Jeg har også vaska en del tøy og lagd mye mat. Etter over 3 måneder hvor jeg ikke fikk lage mat i det hele tatt så har jeg faktisk kosa meg med å lage mat, bestemme hva jeg skal spise sjøl og for ikke snakke om når jeg skal spise det.

Vi har vært på kino to ganger, og det har vært veldig koselig. Den ene gangen var det 6 stykker i hele salen, noe som jeg ikke trur jeg har vært borti før, og den andre gangen var det før-premiere på Super 8.

Vi var også på bursdags/hadet fest hos en av de norske jentene her. Jeg har møtt de aller fleste før, så vi hadde en kjempekveld! Siste del av festen ble tilbrakt i boblebadet som er ved svømmehallen hos Magnus og vi hadde det kjempegøy.

På onsdag var jeg en liten tur tilbake i Manly for å hilse på tre av jentene som fremdeles går på skolen der. Veldig rart å være tilbake, spesielt siden koden på døra var skifta og det ikke var veldig mange kjente igjen. Det var veldig stille der uten alle amerikanerne. Ikke det at ikke de var koselige, men de lagde mye liv. Vi stakk ned på Ivanhoe og spiste middag der. Satt og skravla lenge og det var kjempe koselig. Kommer til å savne dem masse, og det er veldig rart å ikke se dem hver eneste dag.

I dag har Magnus sin første eksamen av 3. Han begynte akkurat så det vil si at jeg er helt alene her. Jeg tok meg en tur ned på senteret og endte faktisk opp med nye sko - noe som var på tide med tanke på at jeg bare har høye hæler og joggesko igjen, alle de andre skoa mine har gått opp i liminga (bokstavelig talt). Nå mens jeg sitter å venter på han tenkte jeg at jeg skulle gå gjennom litt mer bilder, se om jeg får et ordentlig system og faktisk ta et bad.    
Etterpå i dag er planen og kanskje gå på kino før vi drar på den aller siste festen på Manly. Det er velkommen tilbake fest på skolen og tenkte jeg skulle benytte sjansen til å se igjen folk og få sagt hadet en siste gang.

I overmorgen på denne tida har jeg allerede sagt hadet til Magnus og Australia for denne gangen, i overmorgen sitter jeg på flyet hjemover og er omtrent halvveis til Hong Kong, og om litt mer enn 72 timer (ca 77 timer) er jeg tilbake på norsk jord. Planen når jeg kommer hjem er å bli henta av Eirin og ta en tur opp til henne. Hvor lenge jeg blir der er jeg ikke helt sikker på, men jeg er iallfall nede igjen den 15. juni for da skal jeg og Eirin på Bon Jovi konsert! Kommer mest sannsynlig til å bo hos mamma fram til Magnus kommer hjem, men burde nok innom på Nesøya en del også (begynner å bli litt lei av det tøyet jeg har med meg og kunne tenke meg å bytte ut noe). Gleder meg masse til å komme meg hjem og treffe alle igjen, men gruer meg veldig til å dra fra Magnus. Det er ikke det at ikke vi har dratt fra hverandre før og klart det fint, det er bare det at avstanden er en smule litt lenger nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar