søndag 15. oktober 2006

X-base 2


Etter jeg skreiv i går har vi i grunn bare oppført oss som turister. Vi møtte en nordmann som nettopp hadde kommet hit, BJØRN OLAV, så vi tok med oss han rundt. Først tok vi oss en tur bort til CHINA TOWN og markedet der for å kjøpe solkrem og badehåndklær, vi endte opp med å kjøpe capser også, ganske bra pris på det i grunn. Etter det fikk vi endelig kommet oss av gårde til togstasjonen, igjen videre til båten og så til TARONGA ZOO der vi fikk sett på KOALAER og KENGURUER og sånne ting, kjempemoro igrunn, men trur det blir enda mer moro å se de ute i naturen sånn som for eksempel når vi kjører litt mer ute i bushen. Vi fikk etter hvert litt nok av varme og innesperra dyr, så vi tusla ned til ferja igjen og tok turen inn til byen.

Det var så utrulig varmt i dag, det var vel ca 35-40grader i dag, så jeg holdt jo på å smelte, passa på å smøre oss hele tida, alle sammen. Etter å ha orientert oss litt tok vi bussen til BONDI BEACH, som egentlig bare var en overfylt sandstrand med middelsstore bølger. Men vannet var deilig, når vi først kom oss uti, de første sekundene var kjempekalde, og bølgene var det kraft i. Ble dratt under og kasta litt rundt innimellom, men det var jo bare på grunna, så det gjorde ingenting. Men kan tru jeg hadde bikini’n litt på skeiva en del ganger, for ikke snakke om all den sanda som kom overalt, absolutt overalt. Men moro var det, regner nok med at vi havner enten her eller på en eller annen strand et par ganger til under den turen her.

Når vi kom oss tilbake til byen igjen, sjøl om vi egentlig aldri hadde dratt fra byen, sjøl om vi faktisk hadde kjørt buss i 40 min, var vi fremdeles i Sydney, tok LARA, RUNE og MARTE turen inn til en leilighet de kanskje skulle få leie i 3 uker. Mens vi tok med oss BJØRN OLAV tilbake til basen igjen.

 Der gjorde vi egentlig ikke så veldig mye før de tre andre kom tilbake og fortalte at de hadde fått leiligheten og at den var dritkul. Da lagde vi oss også middag. Nammenam. Alltid deilig med mat. Etter at vi hadde spist, satt vi oss litt på nettet, før jeg gikk opp for å skrive litt her. Her blei jeg til jeg skulle legge meg, jeg trena faktisk litt, første gang siden Bangkok, egentlig veldig deilig i grunn, var ikke mer enn et par sit-ups og litt push-ups, men likevel.

 Neste dag sov vi veldig lenge igjen, til halv 12 omtrent, men da var det jo søndag, så det var liksom ikke så farlig, det meste er jo stengt likevel, så det er liksom ikke så mye å gjøra.

Men etter at vi endelig fikk dratt oss opp, tok vi en tur ned på rommet til Rune, Marte og Lara, der vi satt og prata en stund før vi endelig fikk dratt oss ut en tur. Da tusla vi oss opp til KFC sånn at Magnus og Bjørn Olav fikk seg noe å spise. Det var egentlig nesten litt kaldt, det var bare 21grader og regn i lufta. Det er helt sjukt at jeg faktisk sitter og skriver at 21grader er kaldt, men det er faktisk litt kjølig, det er helt sant. Men det er jo i grunn litt deilig også da, litt pause fra varmen og den steikende sola er ikke bare å forakte nei.

Akkurat nå sitter jeg, Magnus og Rune på rommet vårt, Magnus har hengt opp køyesenga og tester ut den – trur han blei fornøyd gitt – og Rune sitter og spiller musikk, egentlig litt deilig å ha litt musikk faktisk, lenge siden det nå gitt.

Etter det, så tok jeg og Rune oss en tur inn på guttedusjen, der jeg tok fram barbermaskinen og gjorde han et par cm kortere på håret, blei faktisk veldig bra. Fikk en del rare blikk der jeg stod, men pytt sann, det gjør ikke noe. Moro var det!

Bare sånn til informasjon, jeg skriver bloggen på data’n vår, og så bare kopierer jeg den inn her, så hvis det er fravik når det gjelder dato’r osv, er det derfor..

NO WORRIES MATE!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar