tirsdag 18. januar 2011

Nå er det ikke lenge igjen!

Så er endelig dagen her og vi er vel egentlig klare til å dra. Koffertene er så og si ferdigpakka og rommet er ryddig. Det eneste jeg mangler nå er å legge på plass det tørre, nyvaska sengetøyet og vaske over gulvet på soverommet før vi drar igjen glidelåsene og drar. 

Det er rart egentlig, men om ca 8 timer sitter vi på flyet og er på vei nedover mot London i første omgang. Der skal vi vente i 2 timer før vi flyr videre til Hong Kong  hvor vi har nye 2 timer stop-over før vi lander i Sydney 07.10 lokal tid torsdag (21.10 norsk tid onsdag). Det vil si at vi bruker 28 timer fra Gardermoen og ned. Noe som er veldig lenge! Jeg må innrømme at jeg er veldig, VELDIG glad for at Magnus også skal være, da har jeg noen å prate med på veien ned, noen jeg kan holde våken når alle andre rundt meg sover mens jeg er lys våken. 

Kjenner igrunn at det å sovne kanskje ikke blir så veldig stort problem. Vi har nemlig de siste dagene prøvd å snu døgnet litt. Har lagt oss sånn i 4-5 tida på morran og stått opp igjen ved 1 tida på dagen. I natt derimot har vi bare holdt på med så mye rart at vi helt har glemt klokka. Plutselig var den 8 og da fant vi ut at vi likeså godt kunne holde oss våkne fram til vi skulle dra sånn at sjansen for å sovne på flyet er større. Akkurat nå trur jeg nok ikke det skal være et problem - kjenner jeg er relativt trøtt og gleder meg til å sette meg ned på flyet og sove. 

Men før jeg kan gjøre det skal jeg og Magnus slappe av på sofaen med en god film eller to og frokost før mamma og pappa kommer og henter oss. De skal nemlig kjøre oss ut og si hadet! Koselig, men også tøft tenker jeg. Kjenner jo det at det er like rart som sist å skulle reise fra alle sammen så lenge. Heldigvis skal jeg bare være borte halvparten så lenge som sist, så tida kommer til å gå enda fortere enn det den gjorde da. 

Det er jo selvfølgelig en stor forskjell fra sist, og det er at denne gangen skal vi studere. Ikke noe loffing rundt ettersom hva som passer oss, men faktisk være bundet til et sted og lese til eksamener. Kjenner at sommerfuglene i magan er på plass ved tanken på en helt ny skole og nesten bare nye folk. Jeg sier nesten fordi det er 4 andre fra skolen min her i Norge som også skal studere sammen med meg, alle sammen er på plass i Australia allerede. Men vet jo også at jeg alltid har denne følelsen før jeg skal noe nytt og det viser seg alltid å gå bra. 

I går kveld kom Karine og Jørn, Ingerline og Glenn en tur og vi spiste middag og så på film. Det var veldig koselig og selv om vi hadde hadet-fest forrige torsdag var det fint og kunne si hadet til de enda en gang. Kjenner det at jeg kommer til å savne alle sammen, selvfølgelig er det noen man savner mer enn andre, men sånn er det alltid - de 4 er av de som kommer til å bli høyest savna. 

Gledegruer meg - som alltid - og må finne på noe annet for å slutte å tenke på det så nå avslutter jeg for denne gangen. Neste oppdatering kommer sannsynligvis fra helt andre breddegrader!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar