onsdag 20. april 2011

Leksetid!

Nå begynner det å nærme seg slutten på hardkjøret, iallfall for en liten stund.
Siden sist har jeg dykka og vært på kino - og kjørt Magnus på flyet, men bortsett fra det har jeg bare vært veldig flink å lest lekser nesten hele tida.

Så, sist gang jeg skrev var det bursdagen til Charlotte og størsteparten av den dagen ble tilbrakt hos Magnus, og det gjaldt lørdagen også. Måtte jo være så mye sammen med han som mulig før han dro avgårde. Grunnen til at han skulle avgårde var jo at Leiv kom ned sammen med Tulla og Magne og skulle ut og fly rundt i Australia.

Søndag 10. april dykka vi for første gang på lenge og det var en smule litt utfordrerne. Detta fordi jeg fikk en for liten størrelse våtdrakt. Endte opp med at jeg og Magnus bytta drakt, han har jo tross alt litt mindre rumpe enn det jeg har, og da endte vi begge i en drakt iallfall. Så masse hai, iallfall en 8-10stk som sirkla rundt, men detta var den snille typen hai, så ingen fare. Dro på kino etterpå og det var koselig - vi så Sucker Punch - den var veldig bra!

Mandag gjorde jeg lekser i litt over 10 timer og hadde i tillegg 4 timer forelesning. Det vil da si at jeg egentlig ikke rakk veldig mye annet den dagen.

Tirsdag var det time før Leiv, Tulla og Magnus kom hit på besøk. Viste de litt rundt før de tusla ned på Shelly Beach og så videre inn til Manly. Spiste veldig god mat på Manly Grill før Tulla tok ferga tilbake til byen og Leiv ble med for å se på leiligheten til Magnus. Kjørte han inn til byen igjen etterpå og med pakking og klipping av Magnus ble det ganske seint før vi kom oss i seng.

Onsdagen starta tidlig, men første delen av den var lite produktiv. Kjørte først inn til byen for å plukke opp Leiv, Tulla og Magne og kjørte videre ut på flyplassen. Der tok det litt tid før ruta og flyet ble klart, men de kom seg avgårde sånn i 12tida. Tok 2 timer før jeg var tilbake på skolen og da spiste jeg lunsj før jeg gav meg i kast med oppgavene igjen. Rart å ikke skulle se Magnus på en stund, det har jo ikke vært som om vi har sett hverandre hver dag, men vi har iallfall hatt muligheten dersom noe skulle skje.
Jobba med lekser resten av dagen og prate faktisk med Eirin også - veldig deilig! Magnus ringte og fortalte at han hadde flydd sjøl - misunnelig! Men jeg var likevel ganske fornøyd da jeg la meg, hadde nemlig fått tilbake enda en oppgave med Distinction (B)!

Torsdag gikk som vanlig med til 8 timer forelesning før det var tide for litt tennistrening. Begynner nesten å få litt taket på det, men bare nesten. Prata med Magnus og nå var de på Fraser Island - heldiggrisen.

Fredag var en lang, men produktiv dag. Starta på biblioteket og kom dit akkurat da det åpna - flinke meg og Anette. Fikk gjort ferdig rapporten i et fag og alle delene til rapporten i et annet fag, og i tillegg har jeg kommet meg ca halvveis i den siste individuelle oppgava. Vi har funnet oss et nytt yndlingssted. En sofagruppe i andre etasje inne i en liten krok. Der har vi vært mye i det siste, så mye at de som jobber der har begynt å kommentere det. Fikk jordbær og sjokolade av Elin, hun syns vi var så flinke. Jordbærene forsvant fort, men sjokoladen sparte vi til vi er helt ferdige.

Lørdag og søndag var de dagen jeg hadde bestemt meg for at jeg ikke skulle ha noe liv. Og det klarte jeg med glans, hvor lenge vi faktisk satt i vår elskede sofagruppe er jeg ikke helt sikker på, men lenge var det. Det var så lenge at han som er sjefen over alle sjefer her lurte på om vi ville ha kaffe og noe å spise. Men er ferdig med den individuelle og nærmer oss med storskritt på resten også. Skypa hjem gjorde jeg også, så kan egentlig si at jeg var i bursdagsselskapet til Charlotte! Prata med mamma, pappa, mormor, bestefar, tante Rannheid, onkel Bent, Mari Beate, Torgeir, Vegar, Eirin, Kjetil og selvfølgelig bursdagsbarnet sjøl! Smule litt kaotisk, men veldig, veldig hyggelig. Mamma viste meg hvordan rommet mitt har blitt også, er ikke helt ferdig enda, men det begynner virkelig å ligne på noe nå - trur det blir veldig bra.
Satt med kilder på oppgaven som skulle inn på tirsdag til halv 1 og da var det raskt i seng.

Mandag fikk vi beskjed om at den individuelle oppgaven visstnok ikke skulle inn før på torsdag. Hele klassen så ut som spørsmålstegn så det var tydelig at ingen hadde fått det med seg. Så presterte han å si at han hadde sagt det den uka det nesten ikke var noen i timen fordi vi jobba som frivillige på ETA. De som var i klassen den uka så fremdeles ut som spørsmålstegn, helt til han kom på at det var en annen klasse han hadde sagt det til, han hadde glemt å si det til oss. Men det at han ikke har sendt en mail eller posta det på skolesystemet er jo helt høl i huet, kjente at jeg kom til å væra relativt irritert på han en stund. Og så presterte han å si at vi skal ha forelesning ETTER eksamen, for å avslutte faget! Arg!
I tillegg er det jo nærmest umulig å printe på denne skolen her, selvfølgelig dersom du får logga deg på dataene i det hele tatt. Noen ganger logger de deg bare ut igjen - kjempemoro og dette var virkelig min dag - NOT!

I dag var det siste forelesning i Attraction faget vårt, med presentasjon og innlevering. Dagen gikk ikke helt som planlagt - powerpointen vår funka plutselig ikke! Prøvde mye fram og tilbake, men all ære til Magnus, tenkte jeg på at jeg burde lagre den i et eldre format og da funka det! Letta og kunne konsentrer meg om de andre som presenterte i stedet. Mye bra og jeg synes vår var veldig bra også, det var Millie, gruppelederen vår som hadde den.
Hilste på faren og søstra til Alina, og briljerte med min skoletysk, eller ikke, de virka veldig hyggelige iallfall. Resten av dagen har gått med til oppgave.

I dag hadde jeg tenkt at jeg skulle unne meg å sove til 8 og spise frokost på rommet, men nei da. Litt over 7 gikk brannalarmen. Og siden jeg er brannvakt, vurderte jeg sterkt hvorvidt jeg måtte gå ned eller ikke. Fikk heldigvis beskjed om at det bare var en øvelse og sovna igjen. Kom meg opp 8 og rett i dusjen. Jeg og Anette jobba med oppgaven vår om filmturisme og fikk levert den før lunsj - helt utrolig, fikk tilogmed mail fra læreren om at hun var imponert av at den kom en dag for tidlig. Så gjorde vi ferdig den siste gruppeoppgaven og sendte den avgårde før middag, så nå er det bare presentasjonen i morra igjen - er faktisk ikke til å tru!
Fikk tid før middag til å se en film, noe jeg ikke har gjort på lenge og det var deilig!
Etter middag øvde jeg, Anette og Alina til i morra og jeg trur faktisk det kommer til å gå bra.

Nå nærmer intensiv periode 1 seg ferdig, i morra seinest kl 6 er jeg ferdig og kan si jeg har noe tilnærma påskeferie. Tar vel kanskje helga fri før det er rett på eksamenslesning og eksamensperiode. Om 19 dager har jeg hatt min siste eksamen og er egentlig ferdig på skolen - noe som er veldig rart, det kjennes jo som om det var i går jeg begynte her.

Men nå skal jeg slappe av og ringe Magnus før jeg skal prøve å legge meg tidlig, en god natts søvn hadde vært veldig deilig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar