onsdag 23. mars 2011

Drømmehelg med dårlig vær

Som jeg slutta av med sist gang skulle jeg og Magnus tilbringe helga i Jervis Bay, nærmere bestemt Huskinsson. Grunnen til denna lille utflukten var at jeg og Magnus hadde vært sammen i 5 hele år lørdag den 19. mars. At han har klart å holde ut med meg så lenge er noe jeg ikke helt klarer å skjønne, men jeg er veldig, veldig glad for det! Vi feira jo egentlig Valentines Day, bursdagen til Magnus og bursdagen min i samma slengen også, derfor unte vi oss en hel helg borte fra skole og mas.

Tok ca 3 timer å komme seg dit og da sjekka vi egentlig bare inn på motellet før vi gikk for å spise middag. Fant en liten pizzaria som het Faro Blanca og spiste hver vår pizza stekt i vedfyrt steinovn - deilig. Det er helt klart at man kan kjenne forskjellen på hvordan pizzaen er laget og denne var veldig god! Slappa av med film resten av kvelden, noe jeg faktisk har savna veldig!
Lørdag var jo selve dagen så vi tok det helt med ro. Ringte Ingerline og gratulerte henne med dagen, det var jo fremdeles bursdagen hennes hjemme. Veldig koselig å høre stemmen hennes igjen, altfor lenge siden nå.
Må vel kanskje innrømme at denne dagen ikke ble brukt sånn super fornuftig. Trur vi begge var ganske utslitte for vi stod ikke opp før langt utpå dagen, noe jeg syns var veldig deilig. Tusla oss bortover gata og kjøpte fish and chips til frokost/lunsj/middag. Porsjonen var nemlig så stor at ingen av oss klarte å spise den opp og var alt for mette til å spise ordentlig middag seinere på kvelden.
Koste oss med å sitte å se på serier og stakk etterhvert ut og kjøpte hvitløksbrød og dessert.

Søndagen var dagen da vi faktisk gjorde noe. Først dro vi på delfincruise. Ble en smule litt sjøsjuk, men det var så verdt det da det plutselig var rundt 15 delfiner som lekte rundt båten. Har virkelig lyst til å svømme med de en gang også, men det får bli på en annen tur. Da vi kom tilbake til havna igjen slappa vi litt av i bilen sånn at jeg fikk kontroll på magan igjen før vi spiste frokost på en liten kafe, noe som var veldig godt.

Fant ut av vi skulle kjøre en tur og se på hva som var i nærområdet og kjørte først gjennom Vicentia før vi stoppa ved en golfbane i Sanctury Point. Vi gikk ut av bilen i håp om å få se kenguruer og jeg kan trygt si at vi ikke ble skuffa. Gikk nesten til enden av banen før vi fant noen, men plutselig lå det en flokk på ca 50 stykker foran oss.
Vi tok masse bilder og jeg var egentlig veldig fornøyd, men vi tenkte at vi kunne gå en liten runde før vi gikk tilbake til bilen. På den runden fant vi to omtrent like store grupper til! Vi gikk nesten helt bort til de og det ble mange fine bilder ut av det.
Tusla tilslutt tilbake og satte nesa mot Huskisson igjen, der hadde vi nemlig bestilt bord på Stonegrill (http://stonegrill.com.au/home_fs.html). Kan vel nesten egentlig bare beskrives som en blanding av Big Horn og fondue. Vi bestilte 3 retter og forretten var pannestekte reker, chili til Magnus og hvitløk til meg. Så kom hovedretten og det var den som var grunnen til å gå dit. Vi fikk en varm stein med biffen liggende oppå. Så kunne vi etter eget ønske skjære av biter og steke de til de var perfekt. Flott konsept og veldig godt! Desserten var et kakestykke til hver og en cappuccino til Magnus og kakao til meg. Dette var det beste måltidet vi har spist på lenge!
Da middagen var over vendte vi til slutt nesa hjemover og sjøl om det var dumt at helga var over, trur jeg de neste 5 åra kan bli spennende.

Mandag var en ganske hendelsesløs dag, jobba med oppgaver og innlevering og hadde time. Vaska klær og det var egentlig det. Men det gikk plutselig opp for meg at vi allerede var i uke 6, uke 11 er siste forelesnings uke og uke 12 og 13 er eksamens uker. Visstnok skal vi ha 3 eksamener på 2 dager, så det kan bli spennende.

I går tirsdag hadde jeg en presentasjon i klassen. Jeg skulle fortelle litt om et hotell som min gruppe har valgt å bruke som "utgangspunkt" for det hotellet vi skal "bygge". Følte jo at jeg hadde forberedt meg godt, hadde øvd gjennom 5 ganger og kunne det jeg skulle prate om. Men nervøs var jeg uansett. Det hadde jeg visst ikke trengt å være, det gikk kjempebra og hadde vi fått karakter på dette ville vi fått tilsvarende en norsk B.
Til lunsj i dag fikk vi skandinavisk buffet! De hadde kald ribbe med svor, knekkerbrød og Jarlsberg!
Var veldig flink og jobba en del med neste innlevering og er vel omtrent halvveis nå. Fikk testa ut Skype og satt og prata en time med pappa. Veldig fint å både se og høre han selv om linja var litt hakkete.

I dag har jeg hatt fri og været har vært fint for første gang på en uke. Men jeg var en flink student og har sitti på rommet og gjort lekser i hele dag. Eller ikke i hele dag. Skypa med Jenny rett etter at jeg stod opp i en time og må ærlig innrømme at jeg tror Skype er en av de beste oppfinnelsene på lenge! Det er fantastisk å kunne se og prate med noen som er helt på andre sida av kloden.
En joggetur sammen med Irene rakk jeg også, deilig å komme seg ut igjen sjøl om jeg ser ut som en drukna tomat når jeg er ferdig.
I kveld er det møte med Rotaract klubben før vi skal slappe av og kose oss med "Letters to Juliet" - gleder meg. Nå skal jeg se om jeg rekker bittelitt mer lekser før jeg tar kvelden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar