fredag 18. mars 2011

Grilling og Carmen

På tirsdag var det tid for svømming igjen og må virkelig innrømme at jeg ikke hadde lyst til å stå opp når klokka ringte. Men kom meg avgårde og det var jo egentlig veldig deilig, så fort jeg faktisk kom igang. Så var det skole i 4 timer før jeg pakka med meg litt og dro til Magnus. Det skulle nemlig være grilling der han bor. Jeg var så dum at jeg tok bussen midt i rushtida og endte opp med å stå bok stille i et kvarter. Trur vi flytta oss kanskje 150 meter på en halvtime. og det verste er at jeg ikke overdriver heller. Det er virkelig godt at jeg alltid har med meg bok.
Det var kjempekoselig å grille, det var riktignok litt vanskelig å se hva vi gjorde og når ting var ferdig grilla. Det begynner å bli mørkt ganske tidlig her nå, et sikkert tegn på at høsten kommer. Møtte mange spennende mennesker og skravla masse! Satt faktisk og skravla til klokka var 3! Sovna fort da huet endelig traff puta da ja.

På onsdag stod jeg ikke opp tidlig for å si det sånn, men fikk likevel gjort en del skolegreier for vi måtte komme oss avgårde. Vi skulle jo på operaen og se Carmen. Tok buss inn til byen og mens vi kjørte begynte det selvfølgelig å regne og ingen av oss hadde tenkt på paraply da vi dro hjemmefra. Kom oss bort til operahuset uten å bli fullstendig gjennomvåte - var ikke langt om å gjøre, men det var et par steder jeg var helt tørr.
Klarte etter litt leiting å finne Elin, Anette og Irene som alle tre var kjempefine og koste seg med en lite glass før forestillinga. Tusla oss inn i salen og trur vi var i en av de  mindre salene, for den var ikke sånn kjempeimponerende. Men selve forestillinga var veldig bra! Koste meg veldig sjøl om jeg ikke kunne se tekstene og egentlig ikke helt forstod hva som skjedde. Siste halvdelen satt jeg faktisk på gulvet, da så jeg teksten og plutselig var jeg med i historien.

Heldigvis hadde det slutta å regne da vi kom ut igjen så vi kunne gå tørrskodd bort til ferga. Magnus stakk tilbake til seg med buss og vi tok ferga tilbake og tusla opp bakken til skolen. Veldig, veldig fin opplevelse, men neste gang skal jeg betale det lille ekstra sånn at jeg får sitte et sted jeg kan se på undertekstene.

I går, på torsdag, var jeg egentlig ganske stolt av meg sjøl. Jeg nådde nemlig et av delmåla mine når det gjelder jogging og klarte i tillegg runda på 4 minutter kortere enn det jeg gjorde forrige gang jeg løp den. Kom meg i dusjen og gjennomførte dagens 8 timer på skolen. Det var ikke så ille denne gangen, men den siste timen var fryktelig lang.
På kvelden var det tid på Rotaract samling. Denne gangen skulle vi bare være sosiale og kose oss, men det var kun 6 av 22 som møtte opp. Vi hadde det jo gøy vi som var der, så det var de andre som gikk glipp av noe.

I dag er det fredag den 18. mars og i dag skulle jeg virkelig ønske jeg kunne være hjemme på riktig side av kloden. I dag er det nemlig bursdagen til Ingerline og jeg kunne virkelig tenkt meg å vært der sånn at jeg kunne vært med på å feire henne. Men vi får vel heller ta det igjen når jeg kommer hjem igjen, en eller annen gang i løpet av sommeren.

Men jeg driver å jobber med noe nå, så det kan hende du får deg en hyggelig overraskelse etterhvert. Jeg er veldig glad i deg vennen! Savner deg masse!

I dag skal jeg og Magnus reise til Jervis Bay for en liten helgetur. Kan tru det skal bli deilig å komme seg litt bort og bare kose seg en helg. Pakker og styrer og er vel ikke så lenge før jeg skal dra tenker jeg.

Ha en super helg alle samme, jeg vet min blir det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar