mandag 14. mars 2011

Ingen tsunami her - heldigvis!

Morsomt skilt på do
På torsdag var jeg egentlig ganske bestemt på å sove lenger, planen var å hoppe over frokosten og sove litt lenger, jeg hadde jo ikke time før 10. Men rett etter at jeg hadde skrudde av alarmen kom jeg på at jeg hadde et gruppemøte halv 9 - nedtur. Da var det bare å bite i det sure eplet da og komme meg på beina.
Vi fikk avklart en del ting på møte og utdelt gruppeoppgaver, så det var jo veldig fint at vi hadde det, sjøl om jeg virkelig kunne tenkt meg å sova litt lenger.
Skoledagen var egentlig veldig tung, den tyngste siden jeg begynte. Jeg unte meg faktisk en kakao og en Red Bull - noe som faktisk trengtes for å komme meg gjennom. Endte opp med å spise middag på rommet, likte ikke det vi fikk i dag. På en eller annen måte som jeg fremdeles ikke skjønner klarte Anette å overtale meg til å prøve meg på tennis. Nok en ny ting jeg egentlig aldri har prøvd meg ordentlig på før. Etter to timer, 5 baller uttafor gjerdet og mye latter, må jeg faktisk innrømme at jeg syns det var morsomt og for ikke snakke om at det var god trening. Trur faktisk jeg skal fortsette med det, lærer det jo faktisk, er ikke bare surring rundt, det er ordentlig trening.

Fredag var en ganske rolig dag i grunn - jeg sov faktisk helt til halv 10 - DEILIG! Satte meg ned og klipte ut alle bildene som mamma sendte meg og fylte korktavla mi med de. Med hjelp av bursdagskort fikk jeg faktisk fylt hele korktavla. Kjempefornøyd og satt bare å så på den i et kvarter etter at jeg var ferdig. Tok turen bort på kjøpesenteret med Alina og endte opp med en kjole til skolebruk. Så fikk jeg spørsmål fra tante Velaug hvor jeg var i forhold til tsunamien. Måtte inn på nettet for å sjekke hva som foregikk og fant ut at det ikke var noe fare for oss. Dersom det skulle finne på å komme en til, Magnus bor innlands og jeg bor på en 51 meter høy knaus i 4 etasje på en borg så trur ikke dere trenger å bekymre dere for akkurat det.
Så en film før jeg kom meg i seng igjen.

Lørdag var egentlig nok en slakke dag, tusla meg ned på stranda etter frokost. Tenkte jeg skulle prøve Collins Beach og selv om det var en liten gåtur unna var det en stille og rolig strand jeg nok kan gå tilbake til. Spiste middag og kom meg avgårde til Magnus. Vi så film og slappa av -deilig.

På vei opp trappa til rommet mitt
Søndag gikk med til Coogee til Bondi strandtur. Da går man forbi alle de østlige strendene i Sydney. Satte oss ned på Bondi og bare slappa av litt. Det var verdensmesterskap i surfing så plutselig fikk vi et glimt av den ny verdensmesteren også, moro. Siden jeg nok en gang hadde fått en litt rødlig farge, langt fra så ille som sist, tok vi bussen tilbake til Coogee. Derfra kjørte vi til Manly og spiste på Manly Fish Cafe. Magnus spiste noe som jeg egentlig bare kan beskrive som krabbeomelett, mens jeg spiste kylling. Dessert unna vi oss også, nam, deilig. Alt i alt har det vært en veldig fin uke/helg, men jeg gleder meg alt til neste helg.

I dag stod jeg opp til vanlig tid og kom meg ned til frokost. Etter frokost prata jeg litt med Eirin før jeg og Irene jogga oss en tur. Egentlig ganske fornøyd, vi jogga dobbelt så langt denne gangen som vi gjorde sist og gikk mye mindre totalt. Etterpå trente vi faktisk stryke også, benytta oss av de nye applikasjonene jeg lasta ned på telefonen min i går. Tung ja, men veldig sunt for oss.
Har faktisk vært effektiv i dag og har sammen med Anette lagd en hel presentasjon som jeg skal ha på vegne av gruppa i neste uke. Fikk også henta operabillettene våre! Jeg, Magnus, Irene, Elin og Anette skal nemlig på Carmen på onsdag - gleder meg! Så var det time igjen og middag etter det. Nå skal jeg prøve å gjøre noe litt fornuftig før jeg stikker på yoga igjen. Trur nok at jeg fortsetter så lenge jeg faktisk har tida til det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar