lørdag 26. februar 2011

Det er sol ute!

Utsikten fra rommet mitt mens det er skole
Hurra! I dag er det sol og fint vær, så skal faktisk bevilge meg en tur på stranda. Skolebøkene skal få lov til å være med så helt fri blir det ikke, men skal bli deilig likevel.

Men aller først må jeg jo få oppdatert dere litt på uka som har gått.. Egentlig går det mest i skole nå, men skal bare fortelle dere om det interessante som har skjedd. Kommer til å legge inn litt flere bilder fra skolen også i denne bloggen.

Kjøkkenet vårt, uten stekeovn og -plater
På mandag prøvde jeg og Irene oss på Yoga. Det var egentlig veldig deilig å få "slappa" av litt. Ble jo en del strekking, men trur at dersom læreren ikke hadde ringt med en klokke/bjelle mens vi holdt på med avslappningsdelen på slutten - hadde jeg sovna. Da jeg kom opp på rommet igjen måtte jeg på insektsjakt. Jeg vet ikke hva det var, men det var ikke en edderkopp og den hoppa. Fikk låne en sko av Alina, hun turte ikke sjøl, og plutselig visste jeg hva insektet var - det var dødt.

På tirsdag gikk skoledagen veldig fort, har kommet godt igang med gruppeoppgava. Så kom Magnus og henta meg og jeg skulle sove over hos han. Har jo ikke skole på onsdager, så da må jeg jo benytte meg av muligheten til å se han før det blir for mye skolearbeid. Slappa egentlig bare av og så på TV fram til vi dro på kino. Og det var ikke en hvilken som helst kino heller. Det var et oppblåsbart lerret nede ved innsjøen på universitetet til Magnus. Der viste de SALT, som vi har sett før, men det var veldig koselig likevel.
TVstua/skravlekroken vår

Onsdag var nok en dag med avslapning og kos med Magnus før jeg satte meg på bussen hjemover igjen. Da jeg kom hjem satt jeg og skravla en stund med Christin og Irene. I tillegg klarte jeg å få i meg en hel boks med makrell i tomat - mmmm deilig!

Torsdagen var en lang dag. Da stod nemlig alarmen på halv 6! Jeg hadde nemlig avtalt med Irene at vi skulle på svømming. Det var faktisk ikke så verst når jeg først kom igang, og det var veldig deilig å svømme en stund. Da vi kom tilbake var det varm frokost, med tilhørende vafler med sjokolade. Akkurat den biten virka litt rar for meg, men det var faktisk veldig godt.
Smart løsning på strykejern/brett 
De foraktede trappene - ca 80 trinn opp
Torsdag er dagen da vi begynner kl 10 og er ferdig kl 18, altså 8 timer med forelesninger. Først hadde vi det fjerde faget vårt, som plutselig ikke var det vi ville ha lenger, men noe annet. Vi gikk gjennom planen og hva vi skulle lære og fant ut at vi igrunn hadde hatt det aller mest før, var bare noen ting vi ikke hadde hatt. Timen gikk fort og vi fikk en fin pause før neste fag. Der gav Pieta, læreren, beskjed om at vi nok kom til å forandre litt på opplegget i det faget vi hadde først. Jeg og Anette tenkte ikke noe mer over det før vi i pausen fikk en epost om at det faget vi egentlig ville ha nå var tilgjengelig for oss. Vi snakker her om et fag som ikke er utviklet enda. Det vil da altså si at jeg og Anette skal være med å forme og være prøvekaniner for et fag under utvikling! Ja, det har vært mye rot, men de har jammen jobba hardt for å løse det også. Møtte på han som er sjefen for reiseliv rett etter at vi hadde fått eposten og syns det var veldig bra - da fikk han virkelig se hvor stor pris vi satte på det.
På torsdag var det også bursdagen til Magnus, så det vil si at rett etter skolen pakka jeg og kom meg avgårde på bussen tilbake til Magnus. Lagde kylling fylt med pesto, feta og soltørka tomater surra i bacon til han - det var veldig veldig godt.
Tok en svipptur ut også, det var fest på Uni og siden ICMS faktisk er en del av Magnus sitt uni, slapp jeg glatt inn. Sov over igjen, har jo faktisk ikke skole på fredager heller.
Helgebrunsj

I går - fredag - slappa vi av og koste oss med et par episoder før jeg dro hjem igjen. Rakk å slappe av litt og skravle med Elin før jeg skulle på Feel the Bass, nok en fest arrangert av skolen. Nå var temaet strand, så jeg slapp å ordne meg nesten i det hele tatt - DET var deilig. Det var definitivt færre folk denne gangen enn forrige fredag, men det var egentlig bare deilig. Dansa og kosa oss fram til klokka var halv 11 - da var det slutt. De fleste gikk videre ned til Manly, men jeg, Christin, Alina og Dominique gikk opp på rommene våre. Jeg var faktisk veldig flink og satt litt med lekser før jeg la meg. Men da de var ferdig var det rett i seng.

Som sagt er det flott vær i dag og etter at jeg har ordna meg - altså fått på meg bikini og et tonn med solkrem - skal jeg spise deilig brunsj og komme meg ned på stranda. Må jo faktisk jobbe litt for å få farge. Jeg trudde at jeg faktisk hadde fått farge, helt til Magnus kom hjem og jeg så hvor brun han var. Det er rett og slett bare urettferdig. Jaja, så da får jeg vel ofre meg med en dag på stranda for å prøve å ta han iallfall litt igjen.

1 kommentar:

  1. Så spennende å få være med å utvikle:) Hvis du trenger litt sammenlikning for brunfargen din, er det bare å si ifra, så skal jeg sende deg et bilde av mine surmelksblå vinterlegger;)

    Gla i deg, snupp!

    Klem

    SvarSlett