mandag 7. februar 2011

Første dag i info-uka er overstått

Så var altså første dag i info-uka over, men jeg kan egentlig ikke si at jeg har fått så veldig mye info i grunn..
Først skulle jeg innom en datatime, men for det første hadde jeg alt fiksa laptop'en min og for det andre fant jeg ut av det andre av meg selv - så det var i grunn ikke kjempe nyttig. Så skulle jeg innrulleres på skolen og da måtte jeg innom 3 forskjellige stasjoner, trur det tok ca halvannen time og jeg gikk ut derfra igjen med et studentkort. Det er jo faktisk ganske kjekt å ha da og fikk i tillegg en plan over skoledagene framover så nå har jeg fått oversikt over hva som skjer framover - og det er jo noe jeg er veldig glad i. 

Var på nok en unyttig presentasjon, ikke noe nytt der heller. Men har fått utlevert et gavekort på 500AUD som skal brukes på skoleklær og i morra skal vi ut på handletur - det blir spennende å se hva jeg ender opp med. 

Har meldt meg som brannvakt - det vil si at dersom brannalarmen går skal jeg hjelpe til med å passe på at alle kommer seg ut. Hadde nemlig et lite møte for oss som bor i denne etasjen om hvordan vi skal oppføre oss og andre viktige ting. Det var vel faktisk det i dag som har vært mest nyttig. 

I motsetning til omtrent alle andre har ikke jeg fått timeplanen min enda. Noe som egentlig er litt dumt. Det er nemlig lov til å flytte rundt på forelesningene dersom det er plasser. Det vil si at det muligens ikke er flere ledige plasser på de bra tidspunktene når jeg endelig får planen min, men får se hvordan det går. 

Siden sist har det naturlig kommet flere folk på skolen og jeg har fått 2 romkamerater. Alina Neumann (!) som er 21 år og tysk ligger på andre enden av rommet. Hun er kjempekoselig, men litt stille og er uvant med å være hjemmefra. Samantha Stuart er fra Ohio, USA, er også 21 år og ligger i midten. Hun er kjempehyggelig og enkel å prate med. Jeg trur faktisk dette kan gå veldig bra og at vi tre får et fint semester sammen.

Vi har vært et par turer nede i Manly og kost oss med mat og en kveld bestemte vi - Elin, Anette, Irene og jeg for å gå oss en tur. Det er et utkikkspunkt som ligger litt høyere opp og lengre inn på halvøya vår enn det skolen gjør der man kan se utover Sydney. Det var dit vi skulle. Det vi ikke tenkte på var at det ikke var lys der og at man da ikke kunne se alle de edderkoppene som henger i trærne eller hva det er som lager lyd inne i buskene. Det gjorde at vi fikk en interessant, morsom og til tider hysterisk tur. Men det var en fin tur, så ender nok opp med å ta den en gang det er lyst også sånn at jeg faktisk kan se litt mer. 

På lørdag bestemte jeg og Irene oss for at vi skulle ta turen ut til det nærmeste kjøpesenteret - Warringha Mall. Der skulle vi bare ha bestikk og tallerkener og en kjole hver. I  morra er det nemlig en velkomstseremoni som er ganske formell. Verken jeg eller Irene hadde tenkt på at vi trengte noe til den da vi pakka så da måtte vi ut og handle. Det var ikke den enkleste oppgaven og det var først i den siste butikken vi gikk inn i at vi faktisk fant noe. Da vi endelig var kommet oss på bussen tilbake fant vi ut at vi hadde vært der i 7 og en halv time! Det er det lengste jeg noen gang har vært på et kjøpesenter og for å være helt ærlig håper jeg at jeg slipper det igjen. Vi hadde i tillegg valgt den varmeste dagen i Sydney på mange år, så siden ikke hele senteret var innendørs var det til tider kvelende varmt. 

I går tusla vi oss ned til stranda med planer om en avslappende dag med sol, bading og kos. Men den gang ei. Selvfølgelig var det en eller annen svømmekonkurranse akkurat da som gjorde at stranda og området rundt var mer travel og overfylt enn vanlig. Fant oss endelig en plass og kom oss ut i vannet. Etter en rask dukkert fikk vi kanskje en halvtime i sola før skyene kom. Det var egentlig bare deilig siden det da ikke var så varmt lenger. Men da det begynte å regne fant vi ut at vi bare måtte gå tilbake. Gjett hvem som klarte å bli litt solbrent sjøl på den korte tida? Jo, nettopp meg ja. Denne gangen var det bare panna så var egentlig ikke så ille. 

I dag er faktisk planen å legge seg litt tidlig. Jeg er faktisk ganske sliten og siden vi skal ut og handle i morra, i tillegg til velkomstseremonien med påfølgende bytur, trur jeg det er greit at jeg får litt etterlengta søvn. 

Jeg har vært fryktelig dårlig til å ta bilder, men i morra skal kameraet være med, så da kan det hende jeg legger ut noen flere bilder av skolen og andre ting da. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar