torsdag 10. februar 2011

For en uke!

Info uka nærmer seg slutten og for en uke det har vært! Skal innrømme at mye av det har vært veldig kjedelig, men sånn er det jo når de skal prøve å gi så mye informasjon på lite tid. Men det virker som om de hadde spart det beste til slutt. Men før jeg forteller om det, må jeg jo fortelle om tirsdagen og alt det som skjedde da.

Først var i en ganske spesielle presentasjon som gikk på hvordan vi skulle kle og te oss. Det var jo forsåvidt greit det, det spesielle var da lærte oss at vi faktisk må vaske oss. Jeg vet jo at det er mennesker fra mange kulturer her og at ingen er helt like, men for meg tok det kaka. Satt og lo for meg sjøl og jeg var ikke den eneste.
Så var det shopping. Det var en interessant opplevelse for å si det mildt. Ca 20-30 jenter som skulle i de samme butikkene og ha de samme klærne. Jeg, Irene og Alina snek oss til en annen butikk og der fant iallfall jeg og Alina noe som vi kjøpte oss. Problemet var bare at en del av de andre jentene også kom etter og det ble relativt fult i den butikken også.

Da vi endelig kom oss tilbake igjen var det hurtigskifting og -ordning før vi norske spratt innom en ny presentasjon. Rakk så vidt å bli ferdig med den før velkomstseremonien skulle begynne i kapellet. Kapellet var en nydelig ramme rundt seremonien og etter et par taler og flotte ord gikk vi ut på plassen foran skolen. Der ble vi servert drikke - champagne - og mange forskjellige småretter. Tok et par fine bilder også.






Vi fikk også tatt en del fellesbilder, men de ble ikke tatt med mitt kamera. Men en del av de har blitt lagt på facebook og siden jeg er tagget i dem kan der jo se de der. Dette er fra rommet mitt.









Etter at selve cocktail-partyet var over var det avtalt at alle de som ville kunne bli med ut på byen i Manly. Vi ble jo selvfølgelig med og turen gikk til Shore Club der nesten alle var fra skolen. Kan si vi hadde det morsomt. På venstre side har vi Annie, hun er svensk og skal ta hele løpet her. På høyre har vi Irene og hun er jo en av de norske fra klassen min.







Dere som kjenner meg veit det at det er ikke ofte jeg ferdes i høye sko og nå var det ekstra lenge siden sist. Det vil egentlig si at jeg hadde vondt i beina etter 5 minutter og på slutten av kvelden endte jeg barbeint. Alt i alt var dette en kongekveld og en flott offisiell start på tida her.



Så var det onsdag og tid for aktivitetsdag! DET var gøy! Først hadde vi en "lek" hvor alle håndhilste på alle før vi ble delt inn i lag med dyrenavn og skulle begynne selve aktivitetene. Vår første aktivitet var sekkeløp og det eide vi i! Så kom en hoppeslott-hinderløype, som vi ikke var så gode i. Neste post var volleyball, eller heller stor-balanseball. Vi skulle balansere en ball som var neste høyere enn meg og få den over på andre sida av nettet og i bakken. Det var vanskelig og vi tapte 3-1. Den siste posten var tautrekking og vi tapte der også, men vi hadde det veldig gøy mens vi gjorde det. I dag var det god middag, vi fikk grillmat og ordentlige poteter! MMM, deilig.
Så var det tid for noe jeg hadde gleda meg til. Wild-life-show. Det vil si at vi fikk lov til å se på og høre om en del av de forskjellige skapningene som lever her i Australia. Mange av dem er både skumle og farlige og noen av dem er bare skumle. Han som var her for å fortelle oss om dem, var kjempedyktig. Han hadde nok en liten forkjærlighet for å skremme oss for han hadde en tendens til å plutselig komme med utbrudd som gjorde at alle skvatt.
Egentlig var jeg ganske fornøyd med meg sjøl, ja, jeg skvatt, men jeg klarte like vel å sitte relativt stille. Bortsett fra en gang - da slapp han krokodillen helt fri. Da forsvant beina våre fort opp i sofaen gitt - det skal sies at vi satt på første rad.
Men etterpå holdt jeg det som var å holde, bortsett fra edderkoppen som ingen fikk lov til å holde. Stolt av meg sjøl jeg.






















I dag har vi hatt kurs om hvordan havet beveger seg, hvordan det fungerer med under-vannsstrømmer og hva vi skal gjøre dersom vi blir tatt av en. Etterpå fikk vi lov til å prøve oss på litt surfing, både med og uten brett. Det var kjempegøy og hadde det ikke vært for bluebottels hadde jeg prøvd flere ganger. Jeg fikk en av dem på meg, på fingrene og ansiktet, og kan si det svidde. Det er ikke noe farlig, men tok fra meg lysten til å gå ut og surfe igjen. Men en ørliten fotoseanse ble det tid til. Både med de skandinaviske jentene og enkelt bilder.



















Etter surfinga var det lunsj, og i dag fikk vi taco, igjen et stort pluss til kantina. Etter det fant vi ut at vi skulle dra og snorkle. Jeg må innrømme at jeg nok ikke synes det var det aller beste, men det var bra nok.

Så kan igrunn si det at de siste dagene har vært ganske aktive, noe som egentlig har vært veldig, veldig bra.
I kveld skal vi en liten tur på senteret igjen, kanskje til og med på kino, det bestemmer vi etterhvert. Men akkurat nå er det middag, så see ya!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar