søndag 13. februar 2011

Siste dag før skolestart




Vi tok oss en tur på senteret etter middagen forrige gang jeg blogga og jeg og Irene ble igjen da de andre dro. Vi ville nemlig se "Black Swan" - en film som var veldig bra, men veldig sær. Vi var vel egentlig ikke helt sikker på hva som skjedde på slutten der, men vi var veldig glad vi valgte å se den. 
På fredag var det Commencment Day - en form for info-dag hvor vi kunne gå rundt og få informasjon om de forskjellige gruppene på skolen og om nærmiljøet. Det var også en del forskjellige ting som skjedde, blant annet doughnut-spise-konkurranse. Jeg fikk ikke noe valg og måtte være med. Synes jeg var flink - kom på andre plass og stolt av det.
Det var ikke lov til å bruke hendene, så det kompliserte jo ting littegrann.

Det var mye annet rart som skjedde også, det var blant annet en solsikke som dreiv og gikk rundt. Trur han var maskoten til den banken som var der.

Jeg trur egentlig at det var ganske varmt inne i den drakta, var sol og fint vær hele dagen. Sjøl om jeg var veldig flink til å smøre meg med solkrem var det et sted jeg ikke huska, så litt brent var jeg.
Det var egentlig en veldig fin dag, de hadde til og med en diger 
vannsklie som var åpen hele dagen - det var kjempemorsomt!


Jeg og Irene hadde forresten dobbeldate på Skype med Jenny på fredagmorran og det var kjempehyggelig, satt i halvannen time og bare prata - frister veldig til gjentakelse. Og det er bare bare å legge meg til for dere andre også - sirilws er navnet mitt. Bare koselig å høre stemmen og se ansiktet til kjente folk.
På slutten av dagen var det trekninger av de forskjellige konkurransene og Irene vant en dagstur til Syndeys nordlige strender. Hun var ikke der, så jeg tok i mot og sa jeg var Irene. Vi andre har meldt oss på turen vi også, og Irene var så snill at hun delte premien med meg, noe som betydde at vi betalte halvparten hver av min billett. Snille, snille Irene!

Så til en ting som har vært litt vanskelig i det siste. Da vi skulle få utlevert timeplanene i starten av uka, fikk ikke jeg. Det skulle ikke være noe problem å få fiksa, så jeg bekymra meg ikke noe særlig. Men så gikk det bare lengre og lengre tid og jeg begynte å stresse litt. Så viste det seg at grunnen til at ikke jeg hadde timeplan var fordi alle de fire fagene jeg hadde valgt var utilgjengelige denne terminen. Da jeg fikk vite det begynte jeg å bekymre meg litt mer. Men Anette var nesten i samme situasjon som meg og vi har vært på en del møter med ledelsen på skolen og nå har vi 3 fag. Vi skal egentlig ha 4 fag og det siste faget jobber de med at kanskje vi kan ta med privatlærer i stedet. Hvem sin feil dette er, veit vi ikke - det er egentlig ikke så farlig heller - det viktigste er at det løser seg. 

Vi tok oss en tur ut på kvelden, det var jo tross alt fredag og hadde det gøy og sosialt med en del andre fra skolen. Trur vi kan komme til å bli en sammensveisa gjeng etterhvert - gleder meg!

I går tok vi turen til Sydney, 7 jenter, med meg som guide (jeg er glad jeg har GPS på mobilen - dere kjenner jo retningssansen min). Vi tok turen om The Rocks og Darling Harbour før vi tusla oss til China Town og Paddy's Marked. Etter det spiste vi middag i China Town før vi tusla tilbake til ferga igjen. Det var en lang tur, vi gikk nok omtrent en mil så det var ikke rart vi var slitne da vi satte oss ned på ferga. Det er forresten en flott flott bakke opp fra Manly til skolen som vi sliter oss opp gjerne et par ganger om dagen. Og som om ikke det var nok, så bor jeg i fjerde etasje - 80 trappetrinn - så får en del trening bare på grunn av det. Resten av dagen gikk til avslapning og filmseeing, deilig å bare slappe av også.

I dag er det søndag og planen var nok en gang å bare slappe av på stranda, men nei da, været skulle være dårlig i dag også. Først var det brunsj, noe det er i helgene i stedet for frokost og lunsj - egentlig ikke så dumt, tviler egentlig på at det ville vært så mange som kom til frokosten 7.15.
Vi gikk i stedet ned til Manly og handla inn litt skolesaker og sånt. Det landet her er litt rart i grunn. Butikkene stenger vanligvis klokka 5, men på søndager, da skal de vært åpne. Det eneste som ikke er åpent på søndag er bankene. Tok turen innom biblioteket også og ordna lånekort. Lånte meg en bok også, så planen resten av dagen er avslapning. 

Jeg og Irene møtte Rune og tok oss en tur på Cold Rock. Det er et is-sted hvor man kan velge seg en is-type og blande inn mange forskjellige typer godteri, sånn at du får den akkurat sånn du vil ha den. Det er jo tross alt søndag og dagen før ordentlig skolestart så må jo kose oss litt. 

Jeg må si at jeg er veldig spent på skolestart. Fra og med i morra må vi bruke business antrekk hver dag og det er mange regler som skal følges. Trur nok jeg har en liten fordel der siden jeg har vært i militæret og vært borti noe sånt tidligere.
Spent på hvilken bøker vi skal ha, hvordan forelesningen blir, hvordan foreleserne er, egentlig generelt bare hvordan det blir. 
Jeg begynner ikke før klokka 2 i morra, men skal holde på til 6, så blir spennende å se. 

I dag er det jo også morsdag, så en stor GRATULERER MED DAGEN går ut til alle mammane rundt om - men spesielt til mamman min. Sendte melding til mamma litt tidligere i dag og hun ringte meg da klokka var 6 på morran hjemme i Norge. Det var veldig deilig å prate med henne, er en stund siden sist. Jeg er kjempeglad i deg mamma! 

Nå har jeg akkurat vært og spist middag, i dag var det fisk og ris, deilig. Planen resten av kvelden er bare å slappe av med en god bok eller film resten av kvelden. Må lade batteriene litt før skolestarten i morra. 

God morgen til alle hjemme i Norge - håper dere får en fin dag!

1 kommentar:

  1. Veldig godt å prate med deg også. Jeg våknet av at mobilen ringte.... Men da jeg stod opp, hadde ingen ringt. Men det lå meld fra deg. Da tenkte jeg at det var meningen at jeg skulle snakke med deg. Vardøger´et ditt hadde nok varslet meg ;-) - da var det bare å ringe. Godt å følge med på boggen og FB. Glad i deg også, - og hvis du ikke allerede har hørt det. Charlotte fikk to tenner i overmunnen i dag. Klem igjen :-)

    SvarSlett